5 december 2019 tot 5 december 2020
Dronten

De Lionsclub Flevoland is samen met Voedselbanken Nederland op zoek naar spaarpunten van het koffiemerk Douwe Egberts. Douwe Egberts rondt het aantal punten naar boven af en zorgt voor kosteloze levering van koffiepakketten aan de voedselbanken. Tegelijkertijd zamelt Lionsclub Flevoland vreemd en oud geld in. Dit geld wordt gebruikt voor het uitvoeren van oogoperaties in ontwikkelingslanden. Mensen krijgen op deze manier weer zicht en kunnen zich na een operatie weer zelfstandig redden.

DE waardepunten

Koffie is een schaars artikel bij de voedselbanken. Vorig jaar (2018) zamelden de voedselbanken en de Lionsclubs in Nederland 130.000 pakken koffie in voor Voedselbanken Nederland.

Vreemd en oud geld

Sinds de start van de actie vreemd en oud geld werd er € 711.000,- bijeengebracht. Dit is goed voor 47.000 eenvoudige staaroperaties in derde wereldlanden. Jaarlijks worden er 750.000 munten en 10.000 bankbiljetten uit 160 landen ingezameld. Elke munt en ieder bankbiljet, nieuw of oud, heeft waarde.

Breng uw punten, papiergeld en munten naar de inzamelpunten! Jumbo Dronten-Zuid en –Centrum, Tietema Dronten-Centrum, Swifterbant en Biddinghuizen, Kleine Huishoudbeurs Biddinghuizen, Albert Heijn Dronten-West en boekhandel Voster, Dronten-Centrum!

Einde persbericht

………………………………………………………………………………………………………………………..

Voor informatie kunt u contact opnemen met:

Dick van Tilburg                tel:         0655143574

Luuk Hagting                     tel:         0610133911